Al meer dan twintig jaar is Guido Thys een vertrouwde, vaste waarde in het bedrijfsleven.
Hij weet letterlijk elk publiek aan het lachen te brengen, te inspireren en vooral ook aan het denken te zetten. Dit is meteen ook de essentie van de unieke mix die hij te bieden heeft: de Belgische aanpak van eenvoudige en met humor doorspekte redeneringen, een wetenschappelijke vorming en een ongeëvenaarde kennis van ondernemerschap en bedrijfsleven.
Onze dagelijkse (werk)wereld ziet er daarom altijd anders uit wanneer Guido Thys hem beschrijft dan wanneer we er zelf naar kijken. Hij is een dwarsdenker. Waar anderen analyseren, biedt hij de synthese. Wanneer iedereen in vastgeroeste gewoontes gevangen zit, tovert hij alternatieve paden tevoorschijn.
Als geen ander weet hij de vinger te leggen op actuele brandonderwerpen in bedrijven en organisaties en komt hij met een aangepaste presentatie: klantgerichtheid, innovatie, (intern) ondernemerschap, de crisis.
Zijn basisprincipe is dat alles in leven en werk maar één doel heeft: duurzaam en onderscheidend waarde creëren. Guido Thys is dan ook bedrijfsverloskundige. Hij helpt mensen bij het ter wereld brengen van waarde voor hun klanten, medewerkers, aandeelhouders en alle andere partijen in hun omgeving.
Hij is veruit de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland: de laatste jaren verzorgde hij meer dan 2.000 lezingen, workshops en seminars voor 250.000+ deelnemers en toehoorders in 4 talen en in 18 landen.
Hij is de grondlegger van de Stichting Humor en de Klanten Wegjaagclub. Met uitspraken als 'Het aantal overlegsessies in een organisatie is een barometer voor het gebrek aan leiderschap' heeft hij zijn naam gevestigd als een controversieel denker die een debat niet uit de weg gaat.
Hij werd geboren in Antwerpen en begon een academische carrière in Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek. Na een 'commerciële' carrière in loondienst richtte hij in 1984 het eerste telemarketingsbureau van België op. Als senior consultant met een internationale werkradius zette hij tientallen organisaties op het goede spoor richting klant. Als docent Strategic Marketing Management bij de Business School Nederland heeft hij ruim 400 managers opgeleid. In de voorbije 30 jaar verschenen honderden artikelen, columns en interviews en schreef hij 16 boeken.
De kerstbijeenkomst was volgens mij wel dik in orde. En niet in de laatste plaats door de bijdrage van Guido. Wat ons betreft ook een groot succes!
A. van Linden, Adjunct Directeur Kemet Europe BVOverall een geslaagde dag met Guido als bijzondere afsluiter. Zijn verhaal sloot heel goed aan bij de boodschap die wij hadden voor de sales populatie: verkopen op meerwaarde en jij maakt het verschil. De combi kennis, ervaring en humor zorgde voor de gewenste impact.
De dag is heel goed verlopen, weer een topwaardering door onze bezoekers. De presentatie van Guido Thys viel erg goed in de smaak. Met name het deel waarin hij de dag samenvatte; het 'op maat gemaakte' gedeelte. Zijn de bezoekers lovend over!
J. Winkelmolen, Kloosterhof Neer B.V.Was een prima en prettige presentatie met interactie, dus 100% tevreden.
T. van Erkelens - Klinger B.V.Hartstikke goede presentatie, veel enthousiasme, goede overdracht van de boodschap, erg tevreden!
Alleen maar lof, helemaal naar wens! Geschikt voor alle relaties en goed ingegaan op doelgroep. Iedereen was enthousiast!
Heel erg goed! Voldeed aan alle verwachtingen. Guido nam iedereen mee in zijn presentatie en kreeg de volle aandacht.
Uiterst tevreden. Opzet sprak erg aan: eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Ook paste het erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe. Prettige samenwerking!
Enorm positief!! Herkenbaar in de eigen situatie. De interactie heeft een grote “nadenk”-reactie gegeven. Guido moest stoppen ivm de tijd maar de deelnemers hadden nog graag verder gegaan en hebben er veel van opgestoken!