icon

Guido Thys

Guido Thys

Al meer dan twintig jaar is Guido Thys een vertrouwde, vaste waarde in het bedrijfsleven.

Hij weet letterlijk elk publiek aan het lachen te brengen, te inspireren en vooral ook aan het denken te zetten. Dit is meteen ook de essentie van de unieke mix die hij te bieden heeft: de Belgische aanpak van eenvoudige en met humor doorspekte redeneringen, een wetenschappelijke vorming en een ongeëvenaarde kennis van ondernemerschap en bedrijfsleven.

Onze dagelijkse (werk)wereld ziet er daarom altijd anders uit wanneer Guido Thys hem beschrijft dan wanneer we er zelf naar kijken. Hij is een dwarsdenker. Waar anderen analyseren, biedt hij de synthese. Wanneer iedereen in vastgeroeste gewoontes gevangen zit, tovert hij alternatieve paden tevoorschijn.

Als geen ander weet hij de vinger te leggen op actuele brandonderwerpen in bedrijven en organisaties en komt hij met een aangepaste presentatie: klantgerichtheid, innovatie, (intern) ondernemerschap, de crisis.

Zijn basisprincipe is dat alles in leven en werk maar één doel heeft: duurzaam en onderscheidend waarde creëren. Guido Thys is dan ook bedrijfsverloskundige. Hij helpt mensen bij het ter wereld brengen van waarde voor hun klanten, medewerkers, aandeelhouders en alle andere partijen in hun omgeving.

Hij is veruit de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland: de laatste jaren verzorgde hij meer dan 2.000 lezingen, workshops en seminars voor 250.000+ deelnemers en toehoorders in 4 talen en in 18 landen.

Hij is de grondlegger van de Stichting Humor en de Klanten Wegjaagclub. Met uitspraken als 'Het aantal overlegsessies in een organisatie is een barometer voor het gebrek aan leiderschap' heeft hij zijn naam gevestigd als een controversieel denker die een debat niet uit de weg gaat.

Hij werd geboren in Antwerpen en begon een academische carrière in Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek. Na een 'commerciële' carrière in loondienst richtte hij in 1984 het eerste telemarketingsbureau van België op. Als senior consultant met een internationale werkradius zette hij tientallen organisaties op het goede spoor richting klant. Als docent Strategic Marketing Management bij de Business School Nederland heeft hij ruim 400 managers opgeleid. In de voorbije 30 jaar verschenen honderden artikelen, columns en interviews en schreef hij 16 boeken.

    • Guido Thys - Bedrijfsverloskundige
      de kerstbijeenkomst., 22-12-2017

      De kerstbijeenkomst was volgens mij wel dik in orde. En niet in de laatste plaats door de bijdrage van Guido. Wat ons betreft ook een groot succes!

      A. van Linden, Adjunct Directeur Kemet Europe BV
    • Guido Thys - Bedrijfsverloskundige
      salesconferentie, 21-09-2016

      Overall een geslaagde dag met Guido als bijzondere afsluiter. Zijn verhaal sloot heel goed aan bij de boodschap die wij hadden voor de sales populatie: verkopen op meerwaarde en jij maakt het verschil. De combi kennis, ervaring en humor zorgde voor de gewenste impact.

      J. Thuis
    • Guido Thys - Bedrijfsverloskundige
      de Dag van de Coach, 02-06-2016

      De dag is heel goed verlopen, weer een topwaardering door onze bezoekers. De presentatie van Guido Thys viel erg goed in de smaak. Met name het deel waarin hij de dag samenvatte; het 'op maat gemaakte' gedeelte. Zijn de bezoekers lovend over!

      J. Winkelmolen, Kloosterhof Neer B.V.
    • Bedrijfsverloskundige Guido Thys
      Eindejaarmeeting Klinger B.V., 18-12-2015

      Was een prima en prettige presentatie met interactie, dus 100% tevreden.

      T. van Erkelens - Klinger B.V.
    • Bedrijfsverloskundige Guido Thys
      3M Nederland, 10-06-2015

      Hartstikke goede presentatie, veel enthousiasme, goede overdracht van de boodschap, erg tevreden!

    • Bedrijfsverloskundige Guido Thys
      Compaen Groep, 17-04-2015

      Alleen maar lof, helemaal naar wens! Geschikt voor alle relaties en goed ingegaan op doelgroep. Iedereen was enthousiast!

    • Bedrijfsverloskundige Guido Thys
      ISB, 19-03-2015

      Heel erg goed! Voldeed aan alle verwachtingen. Guido nam iedereen mee in zijn presentatie en kreeg de volle aandacht.

    • Bedrijfsverloskundige Guido Thys
      Gemeente Borsele, 13-03-2015

      Uiterst tevreden. Opzet sprak erg aan: eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Ook paste het erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe. Prettige samenwerking!

    • Bedrijfsverloskundige Guido Thys
      Medtronic, 26-01-2015

      Enorm positief!! Herkenbaar in de eigen situatie. De interactie heeft een grote “nadenk”-reactie gegeven. Guido moest stoppen ivm de tijd maar de deelnemers hadden nog graag verder gegaan en hebben er veel van opgestoken!

    Wie is Guido Thys ?
    Ik ben bedrijfsverloskundige: ik help mensen in organisaties bij het ter wereld brengen van waarde: voor klanten, voor collega’s, voor aandeelhouders.Na meer dan 2.200 lezingen, workshops en seminars over klantwaarde, ondernemerschap en leiderschap voor 275.000+ deelnemers en toehoorders in 4 talen en in 18 landen kunt u erop vertrouwen dat ik ook úw boodschap op een impactvolle wijze kan overbrengen.

    Waar moet jij om lachen?
    Lachen is de prettigste vorm van relativeren en dat laatste doe ik heel veel.Ik lach dus ook heel veel, en om de meest uiteenlopende dingen, bijna altijd wel goedwillend, maar toegegeven, af en toe moet ik ook wel eens lachen omwille van dommigheiden.

    Wie heeft volgens jou een goed gevoel voor humor?
    Iedereen. Het jammere is alleen dat het er door opvoeding en 'zakelijke ernst' bij heel veel mensen is uit gemept. Uiteraard doen we vaak ernstige dingen, maar de ernstige manier is meestal niet de beste om dat voor elkaar te krijgen.

    Wie denkt volgens jou dat hij/zij een goed gevoel voor humor heeft?
    Te weinig mensen, zie de vorige vraag.

    Aan welk (bedrijfs–) optreden denk je nog eens terug?
    Vooral aan het laatste, want dat was dan toch weer het beste aller tijde, vind ik vaak :)Ook wel aan de heel speciale met hartverwarmende reacties van het publiek. En de grappige/rampspoedoptredens: stroom die uitvalt in een afgesloten zaal, een publiek van blinden die naar mijn powerpointpresentatie kwamen kijken/luisteren, de zaaluitbater die een scherm vergeten was en dus maar een beddelaken aan de muur hing, de organisator die de gasten was vergeten uit te nodigen. Het leven is één groot feest.

    Welke artiest maakt een nog betere (bedrijfs-)voorstelling dan jijzelf?
    Heel veel sprekers zijn superprofessionals. Ik leer elke dag weer wat bij van hen. In de sprekerswereld zijn er dan ook weinig concurrenten: wij zijn allemaal uniek, maar wel uitwisselbaar: dit jaar ik, volgend jaar een ander. Wie “de beste” is, speelt dus niet zo erg.

    Je doet mensen versteld staan met:
    Simpele redeneringen waar geen speld tussen te krijgen is en die mensen, meestal al lachend, volstrekt buiten hun comfortzone brengt.

    Dit wil je nog kwijt:
    Geld stroomt niet naar hard werken, geld stroomt naar waarde.